۱۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۳۸

قاسمی:

درهای محاکم قضایی گلستان به روی رسانه ها باز نیست

درهای محاکم قضایی گلستان به روی رسانه ها باز نیست

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران گلستان گفت: درهای محاک قضایی استان برای پوشش خبری و تهیه گزارش به روی خبرنگاران و رسانه ها باز نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، نیما حاج قاسمی بعد از ظهر سه شنبه در کارگروه رسانه و آسیب های اجتماعی افزود: مسئولان باید در این عرصه خط قرمزها را مشخص کرده تا رسانه ها بتوانند نقش خود را در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه ایفا کنند.

وی اظهار داشت: اکنون رسانه های برای تهیه خبر و گزارش از محاکم استان با مشکل مواجه هستند و همکاری در این بخش مطلوب نیست.

وی خواهان برنامه ریزی برای رفع مشکلات رسانه های در انعکاس مسائل مربوط به آسیبهای اجتماعی شد.

مواد مخدر صنعتی  مهمترین علت جرم در گلستان است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان نیز گفت: افزایش اعتیاد خصوصا مصرف مواد مخدر صنعتی  مهمترین علت جرم در گلستان است.

حسین شعبانی افزود: عمده اختلافات خانوادگی مربوط به بحث اعتیاد است و75 درصد سارقین ما وقتی وارد زندان می شوند معتاد هستند.

وی در ادامه با اشاره به اولویت جرایم در استان بیان داشت: پنج جرم با توجه به تشکیل پرونده و میزان زندانیان، آمار های پزشکی قانونی و نیروی انتطامی وبهزیستی در اولویت جرایم استان هستند که شامل مواد مخدر،سرقت ،ایراد ضرب وجرح، طلاق واعتیاد است.

وی اظهار داشت: مهاجرت وحاشیه نشینی نیز در بروز این جرایم موثر بوده است.

دستگاه های فرهنگی استان اعتقادی به پیشگیری ندارند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان تصریح کرد: ما در حوزه پیشگیری اجتماعی و فرهنگی بسیار ضعیف هستیم و دستگاه های فرهنگی استان اعتقادی به پیشگیری ندارند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با افزایش پرونده در دادگاه ها مواجه بودیم گفت: این افزایش غیر منطقی است و وقوع جرایم مختلف در استان از قبیل مواد مخدر، سرقت، ایراد ضرب وجرح ناشی از عدم رعایت حقوق اولیه جامعه است.

شعبانی افزود: این امر نشان دهنده این است کهه سمت وسوی جامعه در پیشگیری از وقوع جرم درست وصحیح نیست.

وی با بیان اینکه قانون پیشگیری از وقوع جرم هنوز در کشور تصویب نشده است، اظهار داشت: تبلیغات در رسانه ها و واقع نگری در رسانه ها را برای جلوگیری از وقوع جرایم در کشور بسیار اساسی است.

کد خبر 1374089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha